Az online marketing eszköztárának egy nagyon fontos része a SEO, azaz a keresőoptimalizálás. Ez a titka ugyanis annak, hogy a Google-ben megtaláljanak a potenciális megrendelők, vásárlók. Hiába van weboldalad, ha nem vagy látható; a SEO fog segíteni abban, hogy annak a weboldalnak látogatói is legyenek. Egy jó SEO ügynökség a találati lista élére repíthet!
Mi az a SEO
Ahogy említettük a SEO a keresőoptimalizálás, vagyis az a tevékenység, ami arra irányul, hogy a keresőben a lehető legjobb helyet foglalja el a weboldalad.
Amikor rákeresel valamire a Google-ben, az adott kifejezésre megjelenik egy lista különböző oldalakról. A SEO-n múlik, hogy ezen a listán milyen sorrendben jelennek meg a találatok. Ha jó a SEO-d, akkor valószínűleg az élmezőnyben leszel, ha viszont nem, akkor valahol hátul kullogsz majd, ahol szinte senki nem talál meg.
A Google algoritmusa végzi a rangsorolást, rengeteg tényező alapján. Ezeknek a tényezőknek egy részét ismerjük, azonban vannak olyanok is, amiket nem. Eleget tudunk ugyanakkor ahhoz, hogy befolyásolni tudjuk a listát.
Miben segít neked a SEO
Többször kiemeltük, hogy a SEO segít a lista elejére kerülni – de miért is jó neked a lista elején?
Nos, figyeld meg a saját viselkedésedet, ha keresel valamit a neten: megjelennek a találatok, te pedig sorban elkezded őket végigkattintgatni, egészen addig, amíg meg nem találod, amit keresel. Ritkán jut el az ember a második, még ritkábban a harmadik oldalig vagy azon túl. Azért fontos tehát, hogy jó helyezést érjen el az oldalad, mert így kerül azok közé, amiket a többség meg is nyit.
A jó helyezés pedig folyamatos organikus forgalmat jelent, azaz olyan forgalmat, amiért nem kell fizetni: nem hirdetések útján viszed oda a látogatókat, hanem maguktól találnak rá a weboldaladra. Az organikus látogató ráadásul olyan, aki valóban érdeklődik a termék/szolgáltatás iránt, ezért jó eséllyel lesz belőle vásárló. Anyagilag tehát ez a fajta elérés éri meg legjobban.
Nem mellékes, hogy a Google-ben akkor is megtalálnak, ha nem fut hirdetésed. Jó SEO esetén tehát állandó organikus eléréseket tudsz magadnak biztosítani.
SEO szolgáltatás
- Technikai SEO, azaz a weboldal optimalizálása. Ennek keretében egy sor olyan beállítást végeznek el, amiknek köszönhetően maga az oldal fog megfelelni a SEO követelményeinek. Ide tartozik például, hogy mennyi idő alatt tölt be a weboldal, milyen linkek mutatnak rá, milyen az oldaltérkép, mennyire biztonságos az oldal stb.
- On-site SEO, vagyis a tartalomoptimalizálás. A tartalom nagyon fontos a keresőoptimalizálás szempontjából. Itt tudod például a kulcsszavakat kamatoztatni, amikre a célcsoportot rákeres a Google-ben. Fontos, hogy releváns információk legyenek az oldaladon, és lehetőség szerint a tartalom folyamatosan frissüljön – a Google szeret tényleg értékes találatokat kínálni a felhasználóknak, és ezek bizony befolyásoló tényezők.
- Off-site SEO: ez az a rész, ami nem feltétlenül rajtad múlik. Ide tartoznak az oldal értékelései, a tartalmak megosztása stb. Tehát az, hogy maguk a felhasználók hogyan viszonyulnak az oldalhoz. Nyilván azért van erre ráhatásod, hiszen a felhasználói élmény, a releváns tartalmak elősegítik a pozitív viszonyulást, de nem tudod közvetlenül befolyásolni.
Mikorra lesz a SEO ügynökség munkájának eredménye
A SEO lassan érő gyümölcs, azaz nem várhatod, hogy egyik napról a másikra látod majd a megtérülést számokban. Különösen akkor nem, ha az alapoktól kell kezdeni, és új tartalmat kell húzni az oldalra, nulláról elvégezni a beállításokat, feltölteni a blogot stb.
A SEO nem a gyors forgalomterelés eszköze: lassan, de folyamatosan és stabilan képes „ingyen” hozni a leadeket. Azért az idézőjel, mert nyilván igényel némi ráfordítást a SEO rendberakása, de ha ez megvan, akkor minimális gondozás mellett szépen teszi a dolgát a háttérben anélkül, hogy folyamatosan raknád bele a pénzeket, mint például a hirdetések esetén.
SEO árak
A SEO ügynökségek kétféle finanszírozásban szoktak dolgozni:
- havidíjas keresőoptimalizálás: ez egy meghatározott összeg fizetését jelenti havonta – hogy az összeg mekkora, a megállapodáson múlik. Sok minden befolyásolja, hogy pontosan mennyit kell fizetni, leginkább az, hogy pontosan mi képezi a szolgáltatás részét.
- sikerdíjas: ez a ritkább, nem nagyon szoktak a SEO ügynökségek ilyet vállalni. Az ok az, hogy sok a külső tényező, ami befolyásolja az eredményt, ezért nem igazán lehet garantálni az eredményeket.
Milyen oldalak keresőoptimalizálásával foglalkozik a 360 SEO ügynökség
Lényegében bármilyennel: lehet az egy céges weboldal, egy szolgáltatásokat népszerűsítő weboldal, de akár egy webshop is – mindenre van megoldás!
A SEO ugyanis minden típusú honlap esetében fontos, ha azt szeretnénk, hogy jó helyet foglaljon el a találati listán. És ez egy webshop esetében is így van: a technikai részen felül itt például szerepük lehet a termék- és kategórialeírásoknak, esetleg blogcikkeknek is, amik kapcsolódnak a webáruház profiljához.
A blog egyébként szuper fegyver szinte minden típusú weboldalnál, de már magát a webszöveget is úgy kell megírni, hogy figyelembe vesszük a keresőoptimalizálás szempontjait is. Minél relevánsabb a tartalom az adott kulcsszavakra, annál előrébb tesz a Google.
Profi SEO megoldásokért fordulj hozzánk bizalommal!
További érdekes és izgalmas cikkekért tekintsd meg a főoldalunkat is.